вторник, 31 юли 2007 г.

Франция

Винаги, когато искам и имам да кажа толкова много неща, нямам абсолютно никаква представа от къде да започна. И с какво. Може би, трябва като малко дете да хвана едно паве и да го метна. В кладенеца. Пък, колкото кръга се получат във водата от цопването – толкова. Мен ме е страх да летя със самолет. Това нямаше нищо общо с предишните брътвежи, ама някак трябва да мина към темата. Мен наистина ме е страх да летя със самолет. Па да не говорим колко би ме било страх да го карам. Обаче трябваше да отида до Франция. И летях. И кацнах. И ей това произлезе като равносметка след прекарани там 15 дни. Не съм бил на почивка и затова не съм видял физиономията на отпочиналите французи. Видях работните французи. И тия дето предимно пият. Просто щот пих с тях. Французите са шовинисти. И пианисти и парашутисти. И аутисти и каратисти. И всякакви исти. Може би имат и глити, но се умихват. И го правят често по-дяволите. Толкова често, че се свиква лесно. И ти става леко на душата да се усмихваш, да пиеш вино и с червени от танина зъби да казваш бонжур и бон соар. Е, не е много хубаво, да пиеш и да казваш бон жур, щот бон жур си е добър ден, нали. Обаче никой нищо няма да ти каже. Щот се усмихваш. И щот си пич. Аз съм пич. И го усетих чак когато отидох във Франция. Не исках да се връщам в България. Признавам го чистосърдечно, защото ми беше трудно да свикна с това, тъй като винаги съм твърдял обратното и съм се тупал образно казано в гърдите. Някакъв Слави-Трифоновски шовинизъм. Криворазбран патриотизъм. Популизъм или както искайте го наричайте. Просто нещо съм се объркал. Ама бая. Щот съм пич. И трябваше да мина 1500 километра за да го осъзная. Да се тупна по главата и да кажа – “аз съм ебаси пича”. И в това гениално прозрение се крие путкинската ми душа. Душа, която не живее живота си, а се ебава с него. Аз не съм бунтар. Не. Аз съм друго поколение. Аз просто искам да живея нормално. Да получавам това, за което си плащам. Да става това, което ми обещават. И мисля, че не искам много. Защото всички знаем, че това се получава. И то не е толкова трудно. Но не и тук разбира се. Французите са шовинисти. Не говорят английски, пият много червено вино и се усмихват много. Обичат да се целуват три пъти по бузите. А аз обичам да им пия “Пастис”-а. Щот е хубав. И те кара да се усмихваш. И тогава не те е толкова много яд, че българите сме мързеливи като свини. Айде да не обиждам животните. Щот не е толкова трудно и тук да се усмихваш. И то без да пиеш “Пастис”. Или червено вино. Може и просто от добро. Надявам се. Не ме разбирайте погрешно, аз обичам страната си. Обичам си и историята. Обичам си корените и никога няма да ги заплюя. Но бих си заплюл сънарадниците. Не искам да казвам защо. Сигурно и те искат да ме заплюят. Това не е толкова трудно. Да се плюе погледнато реално е нещо нормално и облекчава устната кухина. Обаче е по-лесно, отколкото да се усмихваш. Да се усмихваш е някак по-трудно. Затова ме е яд, че някъде се усмихват повече, а тук – където е домът ми, където са хората които обичам, където работя, където съм се влюбвал и разлюбвал, където съм се напивал до безпаметност и където всичко ми е познато прекалено не се усмихва никой. Или поне никой трезвен. А вече уточнихме, че усмивката с “Пастис” не се брои. Няма да е честно. Ей за това ми е кофти. Иначе франсетата са пичове. И жените им са пичове и децата им са пичове. И сиренето им мерише и виното им е евтино. И аз като бях там, бях пич. Сега се прибрах и вече не съм. Сега съм мацка. Докато пак не отида някъде и не осъзная, че всеки е пич когато е извън родината си. Щот родината го превръща в путка.
До скоро
Митко

2 коментара:

dianka каза...

Хихи..това за самолетите..все едно слушам за себе си. Особено ако седя над крилото или на аварийния изход..и особено ако стюардите са грозни и няма списания.
За пътуванията..винаги като погледна небето и видя отлитащ самолет ми се ще да съм в него.
Последните ми впечатления са от едно Лондонско летище дето викаха поне половин час поименно българите от моя полет, понеже или бяха изциклили при вида на толкова много фри шопс или просто не се ориентираха..и после изрично им хазаха, че влизамо по номера, а всички се бутаха да влезнат първи?! Тогава ми стана срамно, че съм българка ( е аз съм само на 50% така че съм по-спокойна).
И за финал ще кажа..летя си и кръжиме над София (която изглежда като Сараево) И двойка англичани:
тя: Honey is this Sofia?
той: No It can't be.
след 1 минута кацнахме.

Анонимен каза...

Мите (извинявай, че те наричам така), ти говориш за себе си, но си абсолютно прав за тази ситуация в родната ни България. Даже ти си по-добре щот си известен и повече хора ти се усмихват,защото те гледат по телевизора, но за съжаление се усмихват с изкуствени усмивки. Тъжната истина е, че всеки се опитва да извлече някакви дивиденти от теб ... И както казваш ти в чужбина ти се усмихват , а не те гледат като тъп чужденец с който да се сбият, защото не е "от нашите", а те и нашите не са наши, защото когато няма чужденец наоколо се карат и се бият с някои от нашите, само за да си избият комплексите и негативизма, който им пречи да дишат. Каква ти усмивка...всеки е озлобен на всеки и никой не мисли за доброта към другия, може да ти се усмихнат, когато искат нещо, не не просто така...

Митко. Павлов. Тва е.